Ιστορία των αρωμάτων

12 σημαντικές στιγμές στην ιστορία των αρωμάτων

  • Τα αρώματα αφυπνούν καλύτερα τις αναμνήσεις και σας μεταφέρουν σε άλλο μέρος. Καθένας από εμάς συναντά χιλιάδες αρώματα τα οποία θυμάται με διαφορετικούς τρόπους, τα οποία προκαλούν ευχάριστα συναισθήματα και ξυπνούν ξεχασμένες αναμνήσεις. Αυτό μπορεί να είναι το άρωμα καθαρών ρούχων, ζουμερών ροδάκινων, κομμένου γρασιδιού, βρεφική πούδρας, βανίλιας..
  • Τα αρώματα των ανθισμένων λιβαδιών, των βοτάνων, του πεύκου ή του καμένου ξύλου έχουν συναρπάσει την ανθρωπότητα από την αρχαιότητα. Οι αρχαίες τελετές καπνού είναι η βάση της λέξης του αρώματος (ανά καπνό - μέσω του καπνού). Στη Βίβλο, ο Νώε ευχαρίστησε επίσης τον Θεό που τον έσωσε από τη Μεγάλη Πλημμύρα καίγοντας κέδρο και μύρο.
  • Το πρώτο άρωμα ήταν το θυμίαμα, το οποίο χρησιμοποιήθηκε από τους Αιγυπτίους πριν 5.000 χρόνια, ακολουθούμενο από τους αρχαίους Άραβες, Έλληνες, Ινδούς και Ρωμαίους . Με την πάροδο του χρόνου, οι άνθρωποι άρχισαν να δημιουργούν αρωματικές αλοιφές και να αναδεικνύουν τα αρώματα ως σύμβολο υψηλής κοινωνικής τάξης.
Ιστορία των αρωμάτων: Chanel No. 5
  • Οι Άραβες θεωρούνται οι πρώτοι δημιουργοί αρωμάτων στην τρέχουσα υγρή μορφή τους. Κατάφεραν να βελτιώσουν την ήδη γνωστή τεχνική απόσταξης και να παράγουν καθαρό αιθέριο έλαιο. Ο διάσημος Άραβας παθολόγος Ibn Sin (Avicenna) έφτιαξε το πολυπόθητο ροδόνερο γύρω στο 1000 μ.Χ.
  • Στην Ευρώπη, μετά το τέλος της Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας, η αρωματοποιία κατέρρευσε επίσης . Οι Σταυροφόροι έφεραν και πάλι το αρωματικό νερό στον 11ο και 12ο αιώνα. Αυτή τη στιγμή, το Guild of Perfumers, που ιδρύθηκε από τον βασιλιά Philip Augustus το 1190, απέκτησε την πρώτη παραχώρηση αρωματοποιίας στη Γαλλία.
  • Το πρώτο σύγχρονο άρωμα δημιουργήθηκε το 1370 στην Ουγγαρία κατόπιν αιτήματος της Βασίλισσας Ελισάβετ. Το λεγόμενο ουγγρικό νερό, με βάση το δεντρολίβανο και τη λεβάντα, έγινε γνωστό σε όλη την Ευρώπη. Ο πρωτοπόρος των ευρωπαϊκών αρωμάτων με βάση την αλκοόλη χρησιμοποιήθηκε για αιώνες πριν εμφανιστεί η κολόνια.
  • Από το 1533, ο Ιταλός Rene le Florentin έγινε ο προσωπικός αρωματοποιός της βασίλισσας Catherine de 'Medici, ο οποίος δούλεψε με επιτυχία στη Γαλλία. Ήταν ιδιοκτήτης ενός καταστήματος αρωμάτων στη γέφυρα Pont au Change, ακολουθούμενο αργότερα από άλλους κατασκευαστές αρωμάτων. Εκείνη την εποχή ξεκίνησε και η ιστορία της πόλης των αρωμάτων Grasse στην περιοχή της Προβηγκίας στη Γαλλία.
  • Στην Αγγλία, τα αρώματα εξαπλώθηκαν στα τέλη του 16ου αιώνα. Η Βασίλισσα Ελισάβετ διέταξα τη χρήση αρώματος από όλους σε δημόσιους χώρους, επειδή δεν της άρεσαν οι δυσάρεστες οσμές. Σε αυτήν την εποχή, οι Άγγλοι ευγενείς δημιούργησαν τα προσωπικά τους αρώματα.
  • Τον 17ο και 18ο αιώνα, σχεδόν τα πάντα αρωματίζονταν στη γαλλική αυλή - για να κρύψουν τις δυσάρεστες οσμές. Ο Βασιλιάς Λουδοβίκος  XV επέμεινε ότι τα πλούσια αρώματα στα δωμάτιά του θα πρέπει να αλλάζονται καθημερινά. Τα διάσημα αρώματα της Madame de Pompadour κοστίζουν μισό εκατομμύριο φράγκα το χρόνο.
  • Η επανάσταση στην ανάπτυξη αρωμάτων σηματοδοτήθηκε το 1709 με την εμφάνιση της κολόνιας (αρωματικό νερό), που πήρε το όνομά της από την πόλη της Κολωνίας, από όπου προέρχεται. Η κολόνια με εσπεριδοειδή, λεβάντα και δεντρολίβανο αντιπροσωπεύει την επιθυμία της εταιρείας να προσφέρει ελαφρύτερα και πιο φρέσκα αρώματα. Μέχρι σήμερα, η πρωτότυπη κολόνια προσφέρεται και τιμάται στη γερμανική αρωματοποιία.
  • Η χρυσή εποχή της αρωματοποιίας ήρθε τον 19ο αιώνα. Ο Pierre François Pascal Guerlain άνοιξε ένα κατάστημα στο Παρίσι, από όπου αγόραζε τότε την κρέμα γάλακτος Η ανακάλυψη αρωματικών συνθετικών ουσιών κατέστησε εφικτή τη μείωση του κόστους και της εξάπλωσης των αρωμάτων. Η μεσαία τάξη αρχίζει επίσης να αρωματίζεται με ενθουσιασμό.

Guerlain

Σημαντικά γεγονότα στην ιστορία των αρωμάτων τον 20ο αιώνα

1917: Η εμφάνιση της οικογένειας αρωμάτων chypre

Στις αρχές του 20ού αιώνα εμφανίστηκαν τα θρυλικά αρώματα chypre, που συνδυάζουν βελανιδιά, πατσουλί, εσπεριδοειδή και περγαμόντο. Ο πρωτοπόρος της σύγχρονης αρωματοποιίας, Francois Coty, ίδρυσε την εταιρεία του τη δεκαετία του 1940, η οποία εδρεύει στη Νέα Υόρκη από το 1922 και εξακολουθεί να είναι παγκόσμιος ηγέτης στον κλάδο.

Δεκαετία του '20: Chanel No. 5 - μέρος του στυλ ένδυσης

Το Chanel No 5  ιδρύθηκε το 1921. Είναι το πιο διάσημο άρωμα στον κόσμο. Οι εμβληματικές floral νότες με αλδεΰδες, ιλάνγκ ιλάνγκ, ίρις, γιασεμί, τριαντάφυλλο, κεχριμπάρι, σανταλόξυλο και βανίλια, γοητεύουν εκατομμύρια γυναίκες, ειδικά στη δεκαετία του '50, συμπεριλαμβανομένης της σέξι ηθοποιού Marilyn Monroe.

Δεκαετία του '70: Η αμερικανική επανάσταση των αρωμάτων 

Το λανσάρισμα του Revlon Charlie, ξεκίνησε μια επανάσταση στα αρώματα στις ΗΠΑ το 1973, η οποία στη συνέχεια εξαπλώθηκε σε όλο τον κόσμο. Τα αρώματα διατίθενται σήμερα στην αγορά σε πολλές παραλλαγές. Οι προκλητικές διαφημίσεις αρωμάτων της δεκαετίας του 1970 προκάλεσαν επίσης μαζική ζήτηση μεταξύ των ανδρών και έκαναν τα αρώματα προσιτά σε όλους.

Δεκαετία του '80: Η δημοτικότητα των ακριβών αρωμάτων

Το Christian Dior Poison (1985), ένα μεθυστικό άρωμα για τολμηρές γυναίκες, συμπληρώνει κατάλληλα τα ογκώδη χτενίσματα και τις εμφανίσεις της δεκαετίας του '80. Αυτή η έκρηξη του αισθησιασμού έγινε το καλύτερο άλμα για τις γυναίκες το 1987 και το 2000, όπου καθιερώθηκε το FiFi Hall of Fame.

1990-1994: Eau de Τoilette και unisex στυλ

Το Eau de Τoilette L'Eau D'Issey αποτελεί μια τεράστια επιτυχία του 1992, συνδυάζοντας το άρωμα πρασινάδας, λουλουδιών και αρωματικών υγρών και τροπικών δασών. Δύο χρόνια αργότερα, κυκλοφόρησε το άρωμα CK One. Είναι το πρώτο unisex άρωμα που είναι κατάλληλο τόσο για γυναίκες όσο και για άνδρες.

1995: Η αρχή των ιδιαίτερων αρωμάτων

Η μάρκα Thierry Mugler ενθουσιάζει τους καταναλωτές σε όλο τον κόσμο με τα αρώματα με την υπογραφή της σε γκουρμέ στυλ . Το πρώτο άρωμα Angel (1992), που συνδυάζει αρωματικές συμφωνίες πραλίνας, σοκολάτας και πατσουλί, έγινε θρύλος. Λάμπει πάντα στον ουρανό της μόδας ως το πιο λαμπρό αστέρι και εξακολουθεί να προσελκύει νέους θαυμαστές.

ΕΚΠΤΩΣΗ 61 %  61 %
Eau de Toilette 75 ml
17,55
ΕΚΠΤΩΣΗ 77 %  77 %
Eau de Toilette 110 ml
17,80
ΕΚΠΤΩΣΗ 71 %  71 %
Eau de Toilette 75 ml
12,95
ΕΚΠΤΩΣΗ 69 %  69 %
Eau de Parfum 100 ml
34,90
ΕΚΠΤΩΣΗ 77 %  77 %
Eau de Parfum 100 ml
14,00
ΕΚΠΤΩΣΗ 64 %  64 %
Eau de Toilette 125 ml
29,00
ΕΚΠΤΩΣΗ 10 %  10 %
Eau de Toilette 125 ml
30,45
ΕΚΠΤΩΣΗ 48 %  48 %
Eau de Parfum 100 ml
51,60
ΕΚΠΤΩΣΗ 9 %  9 %
Eau de Toilette 200 ml
44,40
ΕΚΠΤΩΣΗ 50 %  50 %
Eau de Parfum 75 ml
26,55
ΕΚΠΤΩΣΗ 17 %  17 %
Eau de Parfum 125 ml
37,80
ΕΚΠΤΩΣΗ 52 %  52 %
Eau de Toilette 100 ml
5,35
ΕΚΠΤΩΣΗ 9 %  9 %
Eau de Parfum 50 ml
37,95
ΕΚΠΤΩΣΗ 52 %  52 %
Eau de Toilette 200 ml
39,55
ΕΚΠΤΩΣΗ 17 %  17 %
Eau de Parfum 75 ml
31,55
ΕΚΠΤΩΣΗ 18 %  18 %
Eau de Toilette 125 ml
29,90
ΕΚΠΤΩΣΗ 42 %  42 %
Eau de Toilette 300 ml
49,15
ΕΚΠΤΩΣΗ 12 %  12 %
Eau de Toilette 100 ml
29,30
ΕΚΠΤΩΣΗ 37 %  37 %
Eau de Toilette 100 ml
18,75
ΕΚΠΤΩΣΗ 49 %  49 %
Eau de Toilette 100 ml
29,85
ΕΚΠΤΩΣΗ 6 %  6 %
Eau de Toilette 5 ml
2,05
Eau de Toilette 100 ml
32,45
ΕΚΠΤΩΣΗ 7 %  7 %
Eau de Toilette 100 ml
34,90
Eau de Parfum 100 ml
26,30
Eau de Toilette 100 ml
43,30
ΕΚΠΤΩΣΗ 10 %  10 %
Eau de Toilette 100 ml
4,80
ΕΚΠΤΩΣΗ 56 %  56 %
Eau de Toilette 75 ml
24,75
ΕΚΠΤΩΣΗ 61 %  61 %
Eau de Parfum 100 ml
43,30
Eau de Toilette 100 ml
31,30
ΕΚΠΤΩΣΗ 63 %  63 %
Eau de Parfum 75 ml
36,25
ΕΚΠΤΩΣΗ 7 %  7 %
Eau de Toilette 100 ml
5,15
ΕΚΠΤΩΣΗ 54 %  54 %
Eau de Toilette 100 ml
55,30
ΕΚΠΤΩΣΗ 36 %  36 %
Eau de Toilette 50 ml
26,30
Eau de Toilette 100 ml
5,50
Eau de Toilette 75 ml
21,30
Eau de Toilette 100 ml
112,05

Ανάπτυξη αρωμάτων στον 21ο αιώνα

Η αγορά αρωμάτων ξεκίνησε να έχει ταχεία ανάπτυξη στη δεκαετία του '60. Τα αρώματα αναφέρονται συχνά από διασημότητες και η δημοτικότητά τους αυξήθηκε με τις τηλεοπτικές διαφημίσεις που προβλήθηκαν τότε. Οι κατασκευαστές ανταποκρίνονται άμεσα σε αλλαγές του τρόπου ζωής και των τάσεων της μόδας δημιουργώντας αρώματα wellness, unisex και σπορ. Περιλαμβάνουν όλο και περισσότερα φυτικά συστατικά στη σύνθεση των αρωμάτων τους και δημιουργούν μια ξεχωριστή κατηγορία αρωμάτων - τα λεγόμενα niche αρώματα, αποκλειστικά σχεδιασμένα για τα απαιτητικά άτομα.

Οι καταναλωτές έχουν επίσης τον κυρίαρχο λόγο. Αντί για ακριβά και συνήθως βαριά αρώματα, προτιμούν όλο και περισσότερο ελαφρύτερα Εau de Τoilette. Χάρη στις προσιτές τιμές, μπορούν να έχουν ολόκληρη τη συλλογή και να επιλέξουν ένα διαφορετικό άρωμα ανάλογα με τη διάθεσή τους. Στο δεύτερο τέταρτο του 21ου αιώνα, τα ξυλώδη αρώματα με διάφορα αρωματικά ξύλα, με πλούσιο άρωμα τριαντάφυλλου και μοντέρνα fougere αρώματα έγιναν δημοφιλή.

Είναι σπουδαίο ότι σήμερα όλοι μπορούν να επιλέξουν το κατάλληλο άρωμα  - χωρίς να ακολουθούν τις γενικές τάσεις της μόδας.

ΠΩΣ ΝΑ ΕΠΙΛΕΞΕΤΕ ΕΝΑ ΑΡΩΜΑ

Lancome La Vie Est Belle

Ενδιαφέροντα γεγονότα από την ιστορία των αρωμάτων

Γνωρίζατε ότι οι γυναίκες έχουν καλύτερη όσφρηση από τους άνδρες; Την ανέπτυξαν από τους προϊστορικούς χρόνους. Χρειάζονταν μια πιο ευαίσθητη μύτη από εκείνη των ανδρών για το κυνήγι, την εύρεση φρούτων και την προετοιμασία του φαγητού. Τα τοξικά ή αλλοιωμένα τρόφιμα μπορούν να δηλητηριάσουν μια ολόκληρη κοινότητα ...

Αν επιθυμείτε να μυρίζετε σαν τη διάσημη βασίλισσα της Αιγύπτου Κλεοπάτρα, είναι σημαντικό να γνωρίζετε πως κατάφερνε να μαγεύσει ακόμη και τον ισχυρό Καίσαρα. Το μυστικό της όπλο ήταν τα αρωματικά έλαια από μύρο, κανέλα, κάρδαμο, λωτό, ίρις, μαντζουράνα και σαφράν.

Τα αρώματα χρησιμοποιήθηκαν επίσης εκτενώς από την αυτοκράτειρα  Josephine, τη σύζυγο του Γάλλου στρατιωτικού διοικητή και πολιτικού  Ναπολέοντα, τον μεγαλύτερο έρωτα της ζωής του. Το μπουντουάρ στο οποίο ζούσε αρωματίστηκε με τα αρώματά της 60 χρόνια μετά το θάνατό της το 1814.

Η αρχική κολόνια αναπτύχθηκε το 1709 από την Giovanni Maria Farina. 100 χρόνια αργότερα, η μάρκα αγοράστηκε από τον Ferdinand Müllens, αλλά μετά από αγωγή έπρεπε να μετονομάσει το άρωμα. Και τότε απλά την μετονόμασε σε 4711, σύμφωνα με τον αριθμό του σπιτιού του στην Κολωνία.

Στην Τσεχοσλοβακική Σοσιαλιστική Δημοκρατία, ένα άρωμα με λουλούδια από τις θερμές πηγές του Κάρλοβι Βάρι - κρίνος της κοιλάδας, γαρίφαλα ή βιολέτες, το οποίο παράγεται από τη δεκαετία του 1960, απέκτησε μεγάλη δημοτικότητα. Τα αρώματα Tuzex έγιναν γενικά διαθέσιμα μετά το 1989.

Μέχρι τη δεκαετία του 1970, οι άνδρες χρησιμοποιούσαν μόνο κολόνια και aftershave. Η αλλαγή προκλήθηκε από μια σοκαριστική διαφημιστική φωτογραφία του 1971, στην οποία ο Yves Saint Laurent ποζάρει γυμνός, με ένα μπουκάλι του πρώτου ανδρικού αρώματος YSL.

Τον τελευταίο αιώνα, οι αρωματοποιοί είχαν στη διάθεσή τους περίπου 150 φυσικά συστατικά, τώρα ανέρχονται σε περίπου 400. Ωστόσο, από τον 19ο αιώνα, χρησιμοποιούνται επίσης τεχνητά συστατικά, έτσι οι σύγχρονοι επαγγελματίες εργάζονται με περίπου 3.000 συστατικά.

Σήμερα, σχετικά λίγοι άνθρωποι ασχολούνται με την τέχνη της αρωματοποιίας. Υπάρχουν μόνο 200 έως 300 πραγματικοί επαγγελματίες στον κόσμο της αρωματοποιίας. Εκτός από το αναμφισβήτητο ταλέντο τους για τη δημιουργία αρωμάτων, οι αρωματοποιοί πρέπει επίσης να σπουδάζουν για χρόνια σε ειδικά ινστιτούτα του Παρισιού.

Θέλετε να μάθετε περισσότερα;

Παράδοση:
Πιστοποιητικό:
Made with by PragueBest